Przyrodni brat | Penelope Ward

Zakazane uczucie pomiędzy przyrodnim rodzeństwem.


Cały świat Grety obraca się o 360 stopni, gdy do jej domu wprowadza się jej przyrodni brat. Dziewczyna momentalnie zakochuje się w chłopaku, pomimo łączących ich więzi. Elec traktuje siostrę z pogardą, lecz to nie powstrzymuje rozwijającego się uczucia. Ich nagłe rozstanie sprawia im ból. Nie mają jednak pojęcia, iż ich historia jeszcze się nie skończyła... Parę lat później, Elec przybywa do domu i ponownie spotyka Gretę. On ma dziewczynę, a ona wspaniałych przyjaciół. Czy w takich okolicznościach mają szansę być ze sobą razem?

Po Przyrodniego brata sięgnęłam po lekturze wielu pozytywnych opinii na temat tej książki. Penelope Ward to autorka, która ma na swoim koncie wiele wysoko ocenianych powieści. Pragnęłam przekonać się, czy rzeczywiście jej utwory są warte lektury. Czy historia Grety oraz Eleca zaskoczyła mnie pozytywnie?

Autorka straszliwie pędzi z całą akcją do przodu i nie opisuje dokładnie różnorodnych sytuacji. Losy Grety oraz Eleca są przedstawione w niezbyt ciekawy sposób. Nie była to powieść realistyczna - nie potrafiłam uwierzyć, że główna bohaterka mogłaby wielbić swojego tytułowego przyrodniego brata, który odnosił się do niej bez szacunku.

Przyrodni brat ma wiele wątków, lecz większość z nich jest potraktowana po macoszemu. Autorka przelatuje przez różne sytuacje i zatrzymuje się na nieważnych momentach, które nie wprowadzają żadnych informacji do fabuły. Tajemnica związana z Eleciem nie była dla mnie zaskoczeniem, wątek romantyczny pomiędzy bohaterami był straszliwie mdły, a rozterki Grety irytowały mnie przez całą książkę.

Greta oraz Elec przez caÅ‚Ä… lekturÄ™ straszliwie irytowali. Zachowanie głównej bohaterki doprowadzaÅ‚o mnie do wÅ›ciekÅ‚oÅ›ci. Dziewczyna pragnęła zbliżyć siÄ™ do przyrodniego brata, który na każdym kroku jÄ… poniżaÅ‚. Jej zachowanie w drugiej części tego utworu również nie zachwycaÅ‚o. Elec staÅ‚ siÄ™ dla mnie jednym z najgorszych bohaterów o jakich kiedykolwiek czytaÅ‚am. ChÅ‚opak miaÅ‚ swoje problemy, lecz autorka nie opisaÅ‚a ich w dokÅ‚adny sposób. 

Przyrodni brat to powieść, po której zostały jedynie niemiłe wspomnienia z lektury. Historia Grety oraz Eleca nie zaskoczyła mnie pozytywnie i straszliwie zawiodła. Niestety, Penelope Ward nie wprowadzała napięcia i wszystkie sytuacje opisywała po macoszemu. Przykro mi, ale Przyrodni brat nie spełnił moich oczekiwań.

Ocena: 2/10

Przyrodniego brata otrzymałam od Wydawnictwa Editio. Bardzo dziękuję!
 

Prześlij komentarz

1 Komentarze

  1. Szkoda, że tak słabo wypadła w Twoich oczach. Ja niestety jeszcze nie czytałam, więc nie mam zdania :)

    OdpowiedzUsuń