Gniew i świt | Renee Ahdieh

Jedno życie, jeden świt.

Każdego dnia o świcie małżonka kalifa Khorasanu traci życie. Chalid jest potworem, który nie pozwala mrocznym sekretom wyjść na jaw. Shahrzad poprzysięga zemstę, gdy jej przyjaciółka zostaje zamordowana przez władcę. Zgłasza się na kolejną żonę, pomimo możliwych tragicznych konsekwencji. Dziewczyna oczarowuje jednak kalifa barwnymi opowieściami, które pozwalają jej przeżyć świt. Gdy Shahrzad zaczyna coraz bardziej zbliżać się do Chalida i odkrywać jego prawdziwą osobowość, nie jest pewna swojej zemsty. Czy pomści śmierć przyjaciółki?

Od momentu zagranicznej premiery nie mogłam doczekać się zapowiedzi Gniewu i świtu w Polsce. Historia zainspirowana Księgą Tysiąca i Jednej Nocy zapowiadała niezwykle emocjonalną i łapiącą za serce opowieść, o której nie będę mogła zapomnieć. Miałam rację - wpadłam w świat Shahrzad oraz Chalida po uszy...

Renee Ahdieh od samego początku wciąga czytelnika do świata głównych bohaterów, czyli przepięknego Khorasanu. Niezwykle lekki język, wyszukane zwroty i typowa dla arabskich klimatów aura sprawiły, że od samego początku zakochałam się w tej powieści. Autorka opisuje dokładnie krajobrazy, pełne przepychu pomieszczenia, lecz przedstawia także bohaterów oraz relacje pomiędzy nimi. 

Cała historia skupia się na rozwoju relacji Shahrzad oraz Chalida, a także jej decyzji o zemście za wszystkie stracone życia młodych dziewczyn. Możemy również przyjrzeć się planom wrogów kalifa, niemożliwej do opanowania magii, próbie ratunku Shahrzad, rozdartym uczuciom służki dziewczyny oraz nowym znajomościom z ważnymi osobami. Wiele wątków zostało pozostawionych bez odpowiedzi, a zakończenie wywołuje ogromny szok. Czuję jednak, iż w następnym tomie Renee Ahdieh rozwiąże wszystkie wątki i otrzymam satysfakcjonujące odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Renee Ahdieh skupia się głównie na historii Shahrzad oraz Chalida, lecz ukazuje także problemy innych bohaterów. Poznajemy służkę młodej kalify, jej obrońcę, kapitana (strasznego flirciarza, swoją drogą) oraz przyjaciół Shahrzad, którzy za wszelką cenę będą próbowali ją uratować. Intrygi, konflikty, zauroczenia, nowe przyjaźnie i okrutna zemsta to dopiero początek interesujących wątków w tej powieści.

Gniew i świt przenosi do arabskiego świata i oczarowuje cudownie opowiedzianą historią o zemście, niespodziewanych uczuciach oraz intrygach w Khorasanie. Renee Ahdieh potrafi sprawić, iż zapomnisz o otaczającym cię świecie. Czytelnicy spragnieni magicznej podróży i utworu w stylu Księgi Tysiąca i Jednej Nocy nie będą zawiedzeni. Czy pomożecie Shahrzad w dopełnieniu zemsty za stracone życia?

Ocena: 10/10

Inne nowości znajdziecie tutaj!

Gniew i świt otrzymałam od Księgarni Tania Książka. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

3 Komentarze

  1. "Baśnie Tysiąca i Jednej Nocy" znałam kiedyś niemal na pamięć, mam w domu swój, stary egzemplarz, nawet w kilku tomach. Obok "Gniewu i świtu" nie mogę więc przejść obojętnie, a w dodatku intryguje mnie postać głównej bohaterki - czy dokonała zemsty?

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, to cudowna powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety się trochę rozczarowałam tą książką. Sądziłam, że bardziej się wciągnę w historię w "Gniewie i świcie". Mam nadzieję, iż drugi tom będzie chociaż trochę lepszy.

    OdpowiedzUsuń