Akuszer bogów | Aneta Jadowska

 Nikita i nurtujące ją pytania.


Po ostatnich wydarzeniach Nikita pragnie odkryć prawdę. Ścigana przez zabójców i duchy przeszłości, kobieta chce poznać swoją tożsamość, od której uciekała przez wiele lat. W towarzystwie Robina wyrusza do magicznej Norwegii, pełnej tajemnic i odpowiedzi. Czy Nikita dowie się prawdy o sobie?

Akuszer bogów to drugi tom serii o Nikicie autorstwa Anety Jadowskiej. Po wspaniałej przygodzie z Dziewczyną z dzielnicy cudów postanowiłam sięgnąć po kontynuację, aby poznać odpowiedzi na nurtujące mnie oraz główną bohaterkę pytania. Ruszajmy w podróż do magicznej Norwegii!

Aneta Jadowska potrafi z łatwością zainteresować czytelnika. Ma bardzo lekki styl, dlatego powieść czyta się z zapartym tchem. Przygody Nikity fascynują i nie pozwalają się od siebie uwolnić. Ten tom jest dla naszej głównej bohaterki bardzo refleksyjny. Możemy poznać jej myśli, obawy czy skrawki przeszłości, a także dowiedzieć się więcej o bliskich jej osobach. Cieszę się, że Aneta Jadowska postanowiła odkryć przed czytelnikami choć odrobinę duszy Nikity - dzięki temu miałam okazję poznać i zrozumieć ją trochę lepiej.

Utwory o Nikicie mają typowy dla książek Anety Jadowskiej klimat. Momentami jest odrobinie mrocznie, a w niektórych rozdziałach doszukamy się podszytej ironią wymiany zdań. Różnorodność jest ogromną zaletą tego utworu. Aneta Jadowska skupia się w pełni na głównej postaci, lecz opowiada także o życiu innych bohaterów, przytacza wspomnienia z poprzedniego tomu czy opisuje barwne przygody w skandynawskich krajach.

Nie przypadła mi do gustu postać Nikity, która w tym tomie bardzo marudziła. W niektórych momentach straszliwie irytowała, lecz napiętych sytuacjach jak zwykle potrafiła zachować zimną krew. Nie byłam również zadowolona ze śladowej obecności Robina w tym tomie, który intrygował mnie swoją przeszłością już od poprzedniego tomu.

Akuszer bogów to bardzo dobra i porywająca powieść, którą można śmiało postawić na równi z poprzednim tomem. Aneta Jadowska ponownie zaskakuje, szokuje i sprawia, że czytelnik odczuwa całą gamę emocji. Od przygód Nikity oraz jej towarzyszy nie sposób się oderwać. Lekturę poleciłabym fanom pełnych akcji utworów, w których nie brak intrygujących bohaterów czy wciągających przygód pełnych tajemnic i słodkich kłamstw. Zapewniam Was - przygoda z Nikitą będzie pełna nieziemskich wrażeń!

Ocena: 7/10

Akuszera bogów otrzymałam od Wydawnictwa  SQN. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

4 Komentarze

  1. Lubię tą serię, czyta się bardzo przyjemnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam tomu pierwszego, więc nie wiem czy kiedyś sięgnę po kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam pierwszą część, więc po drugą też w końcu sięgnę! Tym bardziej, że pierwsza mi się podobała :)
    PS. dołączyłam do grona obserwatorów :)
    PS2. zapraszam też do mnie: aga-zaczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tej serii jeszcze nie czytałam, ale uwielbia za to cykl o Dorze Wilk, więc z pewnością z czasem sięgnę również i po inne książki pani Jadowskiej.

    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń