Korona w Mroku | Sarah J. Maas


Celaena i jej niebezpieczne przygody.


Celaena zdobywa pozycję królewskiej obrończyni. Dziewczyna ma za zadanie służyć okrutnemu władcy. Nie jest mu jednakże lojalna. Prawda, która może dotrzeć do niewłaściwych uszu może być jej śmiecią, dlatego zabójczyni ukrywa swój sekret nawet przed najbliższymi przyjaciółmi. Gdy kolejnym celem Celaeny staje się jej dobry znajomy z Twierdzy Zabójców, który ma coś wspólnego z buntownikami knującymi przeciwko królowi, dziewczyna zaczyna się wahać. Którą stronę wybrać?

Korona w Mroku to drugi tom historii o Celaenie autorstwa Sarah J. Maas. Po znakomitym Szklanym Tronie nie mogłam doczekać się kontynuacji historii o Zabójczyni, dlatego od razu po premierze sięgnęłam po dalsze losy ulubionej bohaterki. Kto tym razem zalazł Celaenie za skórę?

W tym utworze znajduje się mnóstwo zwrotów akcji, które wywoływały u mnie ogromny szok. Niektóre rozdziały złamały mi serce, a inne przywołały nawałnicę emocji. Sarah J. Maas z wielką wprawą gra na uczuciach czytającego, dlatego wędrówka ta jest bardzo wyjątkowa.

''Nigdy nie wybaczÄ™. Nigdy nie zapomnÄ™.''

Autorka odkrywa przed nami rąbek tajemnicy i opowiada wiele przejmujących historii dotyczących przeszłości bohaterów lub krain. Relacje pomiędzy postaciami są również lepiej przedstawione niż w poprzednim tomie. Nie mogę również nie wspomnieć o nieziemskim klimacie, który zdaje się być o wiele mroczniejszy - dzięki niemu utwór nabiera rozpędu.

Uwielbiam postać Celaeny. W tym tomie odkryła wiele tajemnic, a czytelnik mógł przyglądać się z zainteresowaniem jej delikatnej metamorfozie. Bohaterka staje się coraz silniejsza, odważniejsza i pewniejsza siebie - mam wrażenie, że niedługo nic ani nikt nie będzie mógł stanąć jej na drodze. Bardzo polubiłam również Chaola, który ukazał swoje prawdziwe oblicze. Dorian był czarujący jak zwykle, a Nehemia - stała się dla mnie przykładem siły. Oby więcej takich bohaterów!

Korona w Mroku to wspaniała kontynuacja. Historia o Zabójczyni jest porywającą lekturą, od której nie sposób się oderwać. Sarah J. Maas ponownie zafundowała mi niezwykłą historię, której kontynuację pragnie się poznać od razu po przewróceniu ostatniej strony. Czytelnicy spragnieni piekielnie dobrej powieści fantasy powinni zainteresować się serią amerykańskiej autorki. Jesteście gotowi wyruszyć z Celaeną w nieznane?

Ocena: 10/10
 

Prześlij komentarz

4 Komentarze

  1. Maas jest niesamowita, obie jej serie są wyjątkowe :) Ale jednak Szklany Tron ma w sobie największy urok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kolejne tomy będą równie dobre!

      Usuń
  2. Ja chcę zacząć swoją przygodę z tą autorką od serii "Dwór cierni i róż" :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Historia Feyry jest równie świetna. Życzę miłej lektury!

      Usuń