Załatw pogodę, ja zajmę się resztą | Renata Frydrych


Miłość nadchodzi niespodziewanie, lecz... Co jeśli ktoś jej usilnie szuka?


Pola Kukułka musi wyjść za mąż w trybie natychmiastowym. Dwudziestosiedmioletnia kobieta zajmuje się trójką dzieci, które opieka społeczna chce jej odebrać. Rodzina pomoże jej jednak przetrwać nawet najgorsze chwile. Z pomocą babci Róży, brata Ryśka i jego żony Marioli, Poli Kukułce może udać się zatrzymać swoje dzieci przy sobie. Na odpowiedzialnego narzeczonego jest również kilku kandydatów... Którego wybierze Pola?

Załatw pogodę, ja zajmę się resztą to określana prawdziwie rodzinną komedią romantyczną powieść, która jest jednocześnie debiutem Renaty Frydrych. Pełna nadziei na świetną zabawę, zabrałam się za ten utwór. Czy Pola Kukułka rzeczywiście fascynuje?

Powieść jest napisana bardzo lekkim i przyjemnym językiem. Byłam pozytywnie zaskoczona historią Poli, lecz nie usatysfakcjonowało mnie przedstawienie wątku romantycznego w taki sposób. Liczyłam na piękną i prawdziwą miłość, a otrzymałam jedynie podchody niepewnych co do swoich uczuć bohaterów. 

Renata Frydrych poruszyła również motyw rodziny. Pola Kukułka miała ogromne wsparcie ze strony swoich bliskich. Wraz z dziećmi: dwunastoletnim Mateuszem, siedmioletnią Zosią i pięcioletnią Misią, stawiała czoło wszystkim przeciwnościom losu. U jej boku towarzyszyli brat, bratowa oraz babcia, którzy pomagali przetrwać Poli najgorsze chwile zwątpienia. Autorka wykreowała ciekawy obraz ciepłej i niezwykle sympatycznej rodziny. To był jeden z największych atutów tego utworu.

Pola Kukułka jest sympatyczną bohaterką, jednak momentami odznaczała się ogromną infantylnością i naiwnością. Liczyłam, że bohaterka zmieni z czasem swoje podejście do życia oraz ludzi, lecz niestety tak się nie stało.

Załatw pogodę, ja zajmę się resztą to bardzo pozytywna lektura, z którą miło spędziłam czas. Debiut Renaty Frydrych jest bardzo mocnym wejściem do grona powieści obyczajowych. Czytelnicy szukający ciekawej odskoczni od życia codziennego znajdą w tej pozycji wiele ciekawie poprowadzonych wątków. Sięgnijcie po najnowszy utwór Renaty Frydrych i wciągnijcie się w życie Poli Kukułki - nie będziecie mogli przestać o niej myśleć!

Ocena: 7/10

Załatw pogodę, ja zajmę się resztą otrzymałam od Wydawnictwa Literackie. Bardzo dziękuję!
 

Prześlij komentarz

6 Komentarze

  1. Okładka mi się bardzo podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa jakie będą następne książki pani Renaty, skoro wymyśliła taką postać jak Pola... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będą to równie wspaniałe tytuły!

      Usuń
  3. Koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń