Szkoła wdzięku Madame Chic | Jennifer L. Scott


Bądź tak elegancka jak Madame Chic!



Każda z nas pragnie być elegancką i pełną wdzięku kobietą. Wzorujemy się na różnych postaciach z książek, filmów czy współczesnego świata. Ciężko jest być wytworną i kulturalną osobą w dzisiejszych czasach. Wymaga to od wielu z nas dużej samokontroli i nieuniknionych zmian. Nadchodzi do nas Jennifer L. Scott, która w swojej najnowszej książce opisuje jak stać się damą i trzymać fason w każdej sytuacji.

Szkoła wdzięku Madame Chic to krótki poradnik, w którym przedstawicielki płci żeńskiej znajdą pomocne rady dotyczące kultury i elegancji we współczesnych czasach. Jak pozostać stosowną i pełną gracji damą, gdy wszędzie możemy spotkać się ze slangiem, nonszalanckim ubiorem i nietaktowym zachowaniem?

Jennifer L. Scott na samym początku przedstawia czytelnikom swoją drogę na szczyt, czyli bolesne początki przemiany w pełną wdzięku damę. Zderzenie się amerykańskiej oraz francuskiej kultury i zwyczajów było dla autorki przełomowe - to właśnie wtedy zaczęła się zmieniać. W swoich poprzednich utworach mogła już zaprezentować rady dotyczące domowych problemów oraz typowych kobiecych rozważań.

Jennifer L. Scott z niezwykłą lekkością opisuje nieprzyjemne sytuacje z jakimi każdy czytelnik może się zetknąć w realnym świecie. Jak wyjść z niezbyt komfortowej sytuacji i robić dobrą minę do złej gry? Właśnie takie rady daje Madame Chic.

Przyznam, że dobrze bawiłam się z tą pozycją, jednakże nie znalazłam w niej dużej ilości rad. Niektóre z nich były mi już znane, a inne - nie wydawały mi się bardzo potrzebne. Myślę jednak, że młodzi czytelnicy, którzy będą pragnęli poznać zasady elegancji i wdzięku znajdą w tym utworze wiele ciekawych porad, które zastosują w przyszłości.

Szkoła wdzięku Madame Chic to poradnik, który spodoba się osobom gustującym w książkach tego typu. Myślę jednak, że wiele czytelników, którzy nie specjalizują się w przewodnikach, znajdą w tej pozycji przydatne rady dotyczące życia społecznego oraz kultury ubioru, języka czy zachowania. Ja miło spędziłam z tą książką czas - towarzystwo Madame Chic zdecydowanie poprawiło mi humor!

Ocena: 4/10

Szkołę wdzięku Madame Chic otrzymałam od Wydawnictwa Literackiego. Bardzo dziękuję!
 

Prześlij komentarz

1 Komentarze