Stos Ksiąg Zakazanych | Luty 2017

Moje wakacyjno-lutowe zbiory!


Dzisiejszy Stos Ksiąg Zakazanych zawiera powieści, które otrzymałam od początku wakacji 2016 roku. Jest ich naprawdę wiele, więc przygotujcie się na niezliczoną ilość pozytywnych słów o nich!


Niektóre utwory posiadają swoje recenzje - kliknij w czerwony tytuł książki, aby przenieść się do opinii o nim.
 

Prawo Mojżesza otrzymałam od Wydawnictwa Editio. Powieść Amy Harmon była interesującą książką, lecz liczyłam na coś więcej. Krótką historię siedmiu zabójstw, Księgę ryb Williama Goulda oraz Nagrodę pocieszenia otrzymałam od Wydawnictwa Literackie. Nagrodzoną Bookerem powieść Marlona Jamesa mogłam przeczytać i zrecenzować dla Was przedpremierowo. Była to interesująca lektura, która jednakże posiadała według mnie parę mankamentów. Kolejną powieść Richarda Flanagana mam już za sobą i według mnie jest to chyba - jak na razie - jego najsłabsza książka. Nagrodę pocieszenia zrecenzowałam dla Was przedpremierowo - jest to bardzo interesująca młodzieżówka. Prawdodziejkę, Clovis LaFay. Magiczne akta Scotland Yardu oraz Dziewczynę z dzielnicy cudów dostałam od Wydawnictwa SQN. Pierwszy tom serii Susan Dennard był ciekawym wstępem do historii Safi i Iseult. Debiut Anny Lange był bardzo dobry - nie mogę się doczekać kolejnych powieści tej autorki. Dziewczyna z dzielnicy cudów zaskoczyła mnie pozytywnie - nie mogę się doczekać kolejnych utworów Anety Jadowskiej! Chłopaka z sąsiedztwa otrzymałam od Wydawnictwa Feeria. Jestem ogromną fanką twórczości Kasie West, a tę książkę mój blog objął patronatem. Więcej o tej cudownej historii możecie przeczytać w mojej recenzji! Parę zza ściany dostałam przedpremierowo od Wydawnictwa Zysk i S-ka. Była to porywająca przygoda - polecam ją tym, którzy szukają przeszywającej i zaskakującej powieści. Irlandzkie łąki otrzymałam od Wydawnictwa Dreams. Historia sióstr O'Leary miała swoje lepsze oraz gorsze momenty.


Powyższe utwory otrzymałam od Księgarni Tania Książka. Uczeń architekta, Never never, Załącznik, Simon oraz inni homo sapiens, Jedwabna opowieść, Manwhore oraz Beduinki na Instagramie. Moje życie w Emiratach Arabskich to książki, których recenzje możecie przeczytać na moim blogu. Największe wrażenie zrobiły na mnie zdecydowanie Uczeń architekta, Jedwabna opowieść i Manwhore!


Powieści Sarah J. Maas to zakup własny. Dziedzictwo Ognia oraz Królowa Cieni to kolejne tomy cudownej serii o Celaenie Sardothien. Trzeci tom mam już za sobą (Rowan jest moim kolejnym faworytem, któremu kibicuję!), a czwarty obecnie czytam. Postanowiłam również sięgnąć po Dwór Cierni i Róż, czyli pierwszy tom serii o Feyrze - pozytywne słowa o tej pozycji znajdziecie w mojej recenzji.


Szóstkę Wron, Elantris, Słowika, Dziedzictwo Orchana oraz Kosem. W haremie i Czarną królową otrzymałam od Księgarni Tania Książka. Wszystkie powieści są już zrecenzowane, ale polecam Wam się przyjrzeć w szczególności pierwszemu tomowi serii Leigh Bardugo, debiutowi Brandona Sandersona i niezwykle poruszającej powieści Kristin Hannah. Czy wspomniałam, że za Tobą tęsknię? oraz Ogień za ogień otrzymałam od Wydawnictwa Feeria. Trzeci a zarazem ostatni tom trylogii Estelle Maskame był bardzo dobry. Dalsza historia Siobhan Vivian oraz Jenny Han o zemście nastolatek była o wiele lepsza. Nie mogę się już doczekać, aż poznam finał tej trylogii! Nie poddawaj się dostałam od Wydawnictwa HarperCollins. Rainbow Rowell zachwyciła mnie swoimi dwiema młodzieżowymi powieściami, czyli Fangirl oraz Eleonorą i Parkiem. Postanowiłam sięgnąć po jej kolejny utwór, czyli Nie poddawaj się. Więcej o tej ciekawej historii dowiecie się w mojej recenzji. Muzę otrzymałam przedpremierowo od Wydawnictwa Literackie. Po niezwykłej Miniaturzystce musiałam sięgnąć po kolejną powieść tej utalentowanej autorki. Było bardzo dobrze, ale nadal uważam, że debiut wypadł odrobinę lepiej. Kiedy księżyc jest nisko dostałam od Wydawnictwa Kobiece. Powieść Nadii Hashimi była interesująca. Piąta Fala. Ostatnia Gwiazda to książka, którą otrzymałam Wydawnictwa Otwarte. Trzeci tom trylogii Ricka Yanceya był ciekawie napisany, choć spodziewałam się czegoś więcej po tym autorze.


Hotel nad oceanem otrzymałam od Wydawnictwa Dreams. Jestem niezmiernie ciekawa powieści Colleen Coble - słyszałam wiele pozytywnych opinii na temat tego utworu. November 9 otrzymałam od Wydawnictwa Otwarte. Byłam bardzo pozytywnie zaskoczona jej najnowszym utworem - fani twórczości Colleen Hoover nie muszą się długo zastanawiać, czy sięgnąć po tę powieść! Przeznaczenie Violet i Luke'a oraz Dziennik Bridget Jones. Dziecko dostałam od Wydawnictwa Zysk i S-ka. Jessica Sorensen bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła historią, którą przedstawiła w swoim utworze. Bridget niestety mnie nie zachwyciła. P.S. I Like You, Co mnie zmieniło na zawsze, Sama się prosiła i Bardziej martwa być nie może to utwory, które otrzymałam od Wydawnictwa Feeria. Polecam w szczególności lekturę najnowszej powieści Kasie West - nie zawiedziecie się! Przyglądnijcie się również książce Louise O'Neill. Silver. Pierwszą księgę snów dostałam od kolegi na Mikołaja. Trylogia Czasu tej autorki bardzo przypadła mi do gustu - mam nadzieję, że podobnie będzie z tą książką. Piękno to bolesna rana oraz Wodnikowe wzgórze to dwie cudowne pozycje, które dostałam od Wydawnictwa Literackie. Jestem w trakcie lektury utworu Eki Kurniawana i na razie mam mieszane odczucia. Powieści Richarda Adamsa nie mogę się natomiast doczekać - wszyscy bardzo ją polecają!


Pragnienie, Kocham Paryż i Kocham Rzym to pozycje, które otrzymałam od Wydawnictwa Literackie. Margo oraz Piątą porę roku dostałam od Wydawnictwa SQN. Warto przyjrzeć się w szczególności powieści N. K. Jemisin oraz trylogii Isabelle Lafleche!


Ognisty krzyż, Tchnienie śniegu i popiołu, Kość z kości oraz Spisane własną krwią to ostatnie cztery tomy serii o Claire i Jamiem autorstwa Diany Gabaldon. Nie mogę się doczekać, aż poznam kolejne przygody moich ulubionych bohaterów!


Mary McGrory to książka, którą otrzymałam od Wydawnictwa Kobiece. Postanowiłam przyjrzeć się bliżej tej interesującej osobie, która często określana jest pierwszą królową dziennikarstwa. Wydawnictwo Literackie przysłało mi ostatnio mnóstwo perełek. W przesyłkach znalazłam Amerykańską sielankę, Promień rażenia, Załatw pogodę, ja zajmę się resztą oraz przedpremierowy egzemplarz Flower. Jak kwiat. Jak na razie mam za sobą jedynie powieść Renaty Frydrych oraz duetu Elizabeth Craft i Shei Olsen - wypatrujcie recenzji, które zamieszczę już niedługo! Od Wydawnictwa MG dostałam powieści: Armadale, Hrabia Monte Christo cz. 1 oraz Idiota. Z tych trzech dzieł przeczytałam jedynie powieść Dostojewskiego - to była naprawdę zachwycające dzieło. Wydawnictwo Czarna Owca przesłało mi Outliersów. Intrygujący opis sprawia, że nie mogę się już doczekać lektury tej powieści!

Otrzymałam również magazyny obcojęzyczne od Wydawnictwa Colorful Media. Zachęcam wszystkich do przeczytania recenzji - wszystkie znajdziecie w zakładce Languages!

Jak widzicie - nazbierało się u mnie trochę książek. Ten Stos Ksiąg Zakazanych jest naprawdę pokaźny. Jakie lektury Wy przeczytaliście ostatnio?

Weronika Z.

Serwus! Nazywam się Weronika i jestem autorką Paradise with Books. Będzie mi niezmiernie miło Cię tu gościć!

5 komentarzy:

  1. Maas widzę! *_* Ja przeczytałam już Empire of Storms, ta seria wymiata totalnie! a Margo mi się podobała, taka psycho :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maas jest cudowna! Nie mogę się już doczekać Empire of Storms - słyszałam same pozytywne słowa o tym tomie!

      Usuń
  2. Tyyyyle dobra! Mnóstwo świetnych tytułów, o których czytałam same pozytywne recenzje. Sama ostatnio skończyłam "Margo". I kocham książki Anety Jadowskiej! Nie mogę doczekać się kolejnych tomów przygód Nikity, ale jednak jej seria z Dorą skradła moje serce totalnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie miałam okazji przeczytać serii o Dorze, ale w niedalekiej przyszłości zamierzam przyjrzeć się jej bliżej.

      Usuń
  3. Bardzo ciekawa kolekcja :) Jest czego zazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń