Kiedy księżyc jest nisko | Nadia Hashimi


Życie pełne niespodzianek.


Feriba od najmłodszych lat spotykała się z przykrościami ze strony obcych ludzi, lecz także swojej najbliższej rodziny. Strata matki była dla niej odczuwalna, a opieka Koko Gul, macochy, nie rekompensowała jej nieobecności. Dziewczyna po wielu latach odnalazła jednak szczęście u boku ukochanego mężczyzny. Wszystko zaczyna się niszczyć, gdy Afganistan staje się państwem wojny i terroru. Feriba musi uciec z najbliższymi do swojej rodziny w Anglii. Czy im się uda? Z czym będzie musiała się zmierzyć?

Kiedy księżyc jest nisko to moja pierwsza powieść autorstwa Nadii Hasimi. Miałam wielkie oczekiwania wobec utworu ze względu na wiele pozytywnych słów na temat jej twórczości. Czy udało jej się mnie oczarować?

Nadia Hasimi ma przyjemny styl, dlatego jej powieść czyta się bardzo szybko. Narracja poprowadzona jest z dwóch punktów widzenia - Feriby i jej syna, Selima. Pierwsza część jest opowieścią należącą do głównej bohaterki, która opisuje ciężkie dzieciństwo i krzywdy doznane w młodzieńczych latach. Historia Feriby bardzo przypadła mi do gustu. Selim opowiada o wędrówce rodziny w poszukiwaniu schronienia i swojego miejsca na ziemi. Miałam wrażenie, że ta część jest o wiele gorsza.

Cała historia skupia się na poszukiwaniu własnego domu, lecz autorka poruszyła także wątki imigrantów czy surowych warunków życia. Bohaterowie są bardzo ciekawie wykreowani. Feriba od razu zdobyła moje serce. Była szczera; najczęściej kierowała się sercem i dbała o innych. Selim nie przypadł mi do gustu. Często zatajał różne informacje przed najbliższymi i zamiast powiedzieć prawdę - wolał zastosować okropne kłamstwo.

Kiedy księżyc jest nisko to ciekawa powieść, która przypadnie do gustu czytelnikom spragnionym łzawej i przejmującej historii. Jest ona bardzo zróżnicowana - posiada gorsze oraz lepsze momenty, a niektóre rozdziały mogą odrobinę znużyć czytelnika. Ja jestem jednak zadowolona z lektury i całe dzieło oceniam pozytywnie. Czy Feribie i Selimowi uda się odnaleźć szczęście? Sami się przekonajcie!

Ocena: 6/10

Kiedy księżyc jest nisko otrzymałam od Wydawnictwa Kobiece. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

2 Komentarze

  1. Ja mam wielką ochotę na tę książkę. Raczej trafi w mój gust czytelniczy :) I rozumiem że Twoja ocena 6/10 jest spowodowana tym że druga część książki była gorsza? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety nie lubię łzawych historii, więc książka zupełnie nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń