Simon oraz inni homo sapiens | Becky Albertalli

Wielka tajemnica Simona Spiera.


Simon Spier to szesnastolatek, który nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle swoich kolegów. Ma grupę swoich najlepszych przyjaciół, w szkole jest lubiany, a zajęcia teatralne go uszczęśliwiają. Posiada jednakże sekret, który chowa od jakiegoś czasu w swoim sercu: jest gejem. Chłopak zwierza się jedynie nieznajomemu chłopakowi o podobnym problemie, czyli Blue. Niestety, kolega Simona zdobywa te wiadomości i w zamian za nieudostępnienie ich publicznie, pragnie poznać przepiękną Abby. Czy Spierowi uda się ukryć swoją orientację seksualną przed wszystkimi?

Na premierę Simona oraz innych homo sapiens nie zwróciłam ogromnej uwagi, lecz nie mogłam nie zauważyć wielu pozytywnych opinii na temat tego utworu. Mnóstwo ciepłych słów o głównym bohaterze czy pochwały odnośnie ciekawie zarysowanych wątków skłoniły mnie do sięgnięcia po tę powieść. Czy Becky Albertalli rzeczywiście zasługuje na szansę?

Simon oraz inni homo sapiens to powieść opowiadająca historię młodego Simona, który ukrywa przed światem swoją odmienną orientację seksualną. Chłopak gorączkowo pragnie, aby ta informacja nie wyszła na jaw. Niestety, jedno potknięcie sprawiła, że cała tajemnica jest w niebezpieczeństwie. Powieść dotyka delikatnego tematu, który Becky Albertalli udało się przedstawić z humorem i lekkością. Autorka nie potraktowała tego wątku po macoszemu, co bardzo mnie cieszy.

Styl pisania autorki jest bardzo lekki, a język - młodzieżowy, dlatego powieść czyta się w zastraszającym tempie. Nie do końca przypadły mi do gustu rozległe opisy, które momentami przytłaczały czytelnika. Dialogi również były słabo skonstruowane i ciężko mi się je czytało. Jedynie korespondencja Blue oraz Simona była lekka, pełna humoru i właśnie ona stanowi największą zaletę utworu.

Simon Spier nie przypadł mi do gustu, ponieważ zachowywał się absurdalnie. Rozumiem całkowicie jego obawy i problemy, lecz nie musiał przekładać ich na swoich znajomych czy rodzinę. Wydawał mi się być odrobinę arogancki oraz infantylny, a moje odczucia wobec jego osoby nie zmieniły się aż do końca powieści.

Simon oraz inni homo sapiens to ciekawa, lecz przeciÄ™tna historia, która porusza współczesne problemy. MiaÅ‚am nadziejÄ™ na lepiej zarysowane wÄ…tki. Niestety, otrzymaÅ‚am jedynie namiastkÄ™ caÅ‚ego życia Simona i tego byÅ‚o dla mnie zdecydowanie za maÅ‚o. SÄ…dzÄ™, że ta powieść przypadnie do gustu czytelnikom szukajÄ…cym odskoczni od typowych powieÅ›ci mÅ‚odzieżowych. Historia Simona Spiera sprawi, że zrelaksujecie siÄ™ i zapomnicie na chwilÄ™ o caÅ‚ym Å›wiecie. Bestsellery warto czytać.

Ocena: 4/10

Simon oraz inni homo sapiens to powieść, którą otrzymałam od Księgarni Tania Książka. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

3 Komentarze

  1. Hmm szkoda, że nie otrzymałaś tego, czego oczekiwałaś. Szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  2. No cóż, ja tę książkę odebrałem zupełnie inaczej. Simon przez pierwsze rozdziały też mnie irytował, ale potem bardzo go polubiłem, a język i dialogi uznaję na plus bo ze względu na prostotę trafią też do młodszego czytelnika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Tobie ta powieść bardziej przypadła do gustu :)

      Usuń