Czar Chanel | Paul Morand

Coco Chanel i jej pełne zawirowań życie.


Coco Chanel nadal jest uważana za jednÄ… z najważniejszych postaci w Å›wiecie mody. Paul Morand opisuje zawiÅ‚e życie kobiety na kartach swojej książki, poczÄ…wszy od smutnej Owernii aż do szykownego i tÄ™tniÄ…cego życiem Paryża. 
Czy jesteście gotowi poznać Chanel?

Coco Chanel to postać znana wszędzie. Jeśli ktoś nie słyszał o tej kobiecie to z pewnością kojarzy jej nazwisko. Projektantka i twórczyni prostych sukienek, dzwonów, perfum Chanel No. 5 czy kostiumów z dzianiny nadal jest uważana za ikonę stylu.
Wydana ostatnio przez Wydawnictwo Literackie intymna biografia o Coco, odkrywa wszystkie sekrety jej życia. Czy jesteście gotowi poznać prawdziwą postać Chanel?

W książce, Coco opisuje ważne lub przełomowe momenty w jej życiu. Od samego początku możemy dostrzec jej trudny charakter i nieposłuszeństwo. Kobieta ma zupełnie inne spojrzenie na świat i można to dostrzec w tym utworze.

Paul Morand pisze bardzo lekko i od pierwszego rozdziału można oddać się przyjemnej lekturze. Niestety, utwór ma tendencję spadkową - o ile na początku było bardzo dobrze, o tyle zakończenie wywołało u mnie ogromny zawód.
W książce znajduje się wiele ilustracji autorstwa Karla Lagerfelda. Mężczyzna przedstawił na swoich dziełach postać Coco, jej projekty czy bliskie osoby. Nadały one powieści cudownego klimatu.

Czar Chanel to ciekawa biografia o Coco. Nie mam okazji czytać czÄ™sto książek o życiu znanych postaci, wiÄ™c ciężko mi porównać ten utwór do innych. MyÅ›lÄ™ jednak, że fani tej postaci bÄ™dÄ… usatysfakcjonowani lekturÄ… i bÄ™dÄ… mogli poznać Chanel od zupeÅ‚nie innej strony. 

Ocena: 4/10

Czar Chanel otrzymałam od Wydawnictwa Literackiego. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

6 Komentarze

  1. Srednio interesuje się światem mody wiec ksiazka chyba nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo jest tam powiedziane o modzie, ale w utworze zawarte sÄ… inne ciekawe wÄ…tki, wiÄ™c książka może jednak przypaść Ci do gustu ☺

      Usuń
  2. Ja ostatnio mam głod na dobrą biografię i chociaż Coco się nie interesowałam nigdy zbytnio to może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To książka idealna dla mojej siostry, już ją jej polecałam.

    OdpowiedzUsuń