Pamiętnik Nastolatki 2 ½ | Beata Andrzejczuk






„- A, nie zauważyłaś przez tyle czasu, że mówię, do Ciebie wyłącznie, Natalia? - spoważniał na chwile, ale łobuzerski uśmiech pozostawał na jego twarzy. - Fakt - przyznałam. - Nigdy nie powiedziałeś do mnie nawet, Natka. - I nigdy nie powiem. - Dlaczego? - Bo wszyscy tak mówią, a ja nie zamierzam zaliczać się do wszystkich - puścił do mnie oko.”



Postanowiłam dać serii Pani Andrzejczuk jeszcze jedną szansę. Tym razem jest to następna część, która przeniesie nas w letnie krajobrazy.

Co tym razem zrobiła Natka?




Wakacje wydają się być dobrym momentem do rozważeń, więc Natka wraz z ciotką i ukochanym psem wyruszają nad morze.

Dziewczyna musi odpocząć od miasta i przemyśleć swoje problemy. Jacek pałęta jej się w myślach, lecz nagle nadchodzi nieziemsko przystojny mężczyzna, który bardzo zainteresował Natalię.

Gdy miłość staje nam na drodze nigdy nie jest łatwo.



Co mogę opowiedzieć o następnej części ''Pamiętnika Nastolatki''? Według mnie jest on lepszy, bardziej dopracowany i ciekawszy. Dowiadujemy się więcej i możemy już sobie wyobrażać różne wybory Natalii. Akcji tutaj niestety nie ma, a opisy są czasami zanudzające, choć nie ma ich przez większą część książki.

Plusem są tutaj bazgroły, które wydają się być wykonane specjalnie do pamiętnika. Daje to bardziej prawdziwy wygląd jak na notes z sekretami.



Natalia zmieniła się. Stała się o wiele poważniejsza i bardziej samodzielna. Przemyśla swoje wybory i nie naskakuje na wszystkich z pretensjami. Ta wersja bohaterki podoba mi się o wiele bardziej.

Poznajemy Maksyma, który jest nowym bohaterem w książce. Jak widać, jest on jej wakacyjnym przyjacielem, który ma różne zamiary. Natalia musi zrozumieć jego charakter.

Jacek jest irytujący, infantylny oraz niepewny siebie, co powoduje, iż jest bohaterem, którego nie polubiłam. Chłopak bardzo często ukazuje emocje, które prowadzą do zazdrości i chęci posiadania czegoś na własność. 
  

„Dziewczyny zakochują się w słowach.”


Co mogę powiedzieć o następnej części ''Pamiętnika Nastolatki''?

Nadal nie jest to genialna książka, ale nastąpił ogromny skok w dobrą stronę. Książka jest ciekawsza, a bohaterowie są poważniejsi (przynajmniej większość z nich).

Pomimo tego, iż książka nadaje się bardziej dla młodszych czytelników, to starsi czytelnicy również mogą przeczytać tą książkę, aby powspominać jak to było, gdy miałem takie młodzieńcze problemy.

Ja miło spędziłam czas z tą lekturą i mogę stwierdzić, że sięgnę po następną część ''Pamiętnika Nastolatki''.



Ocena: 6,5/10


Wyzwania: Book Lovers








Weronika Z.

Serwus! Nazywam się Weronika i jestem autorką Paradise with Books. Będzie mi niezmiernie miło Cię tu gościć!

8 komentarzy:

  1. Ja ogólnie lubię takie książki - lekkie, przyjemne i mogące zapewnić mi spokój w przerwie między cięższymi lekturami. Drugi tom był według mnie lepszy, więc na pewno sięgnę po ten "dodatek" w formie połówkowej części. Czasem trzeba przeczytać nieco słabszą książkę, bo nie samymi klasykami człowiek może żyć :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej serii dość sporo, ale jak do tej pory nie miałam okazji się z nią zapoznać

    OdpowiedzUsuń
  3. Oby kolejna była jeszcze lepsza ;) Autorka być może robi postępy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś czytałam coś podobnego, ale wyrosłam :)

    Pozdrawiam,
    W.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przeczytałam dwóch (?) ostatnich części, ale mogę powiedzieć, że książki te mi się podobają. Najlepsza jest zdecydowanie 5 część. Ciekawa recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. udało mi się przeczytać wszystkie 8 i zgadzam się z Tobą, że 5 część najlepsza :)

      Usuń