Ida Sierpniowa | Małgorzata Musierowicz






„Co dom zepsuł,tego już nikt nie naprawi.”


Jeżycjada oczarowała mnie już dawno. Chętnie sięgnęłam po następny, czwarty już tom serii.
Dowiedzmy się więcej o naszej, ukochanej Idzie...



„,,...to piękna dusza sprawia, że twarz ludzka jest piękna”

Ida Borejko to piętnastolatka, która ma pełną masę problemów : od kompleksów ''Jaka to ona okropna'', po nieodwzajemnioną miłość w swoim koledze.
Tym razem ucieka od rodziny, z którą miała spędzić wakacje i wraca do Poznania, gdzie leży czytając książki. Po pewnej chwili zdaje sobie jednak sprawę z braków środków i żywności w kuchni.
Znajduje pracę jako dama do towarzystwa u Pana Paszkieta. Poznaje tam również jego nastoletniego wnuka Krzysia, który nigdy nie wychodzi ze swojego pokoju. Czyżby jakaś tajemnicza zagadka?
Ida przechodzi metamorfozę, dzięki której staje się odważną, zdecydowaną i uśmiechniętą.

„Francuzi mówią, że zawsze jest ktoś, kto całuje i ktoś, kto nadstawia policzek. A ja ? Ja nadstawiam oba policzki. I bez rezultatu, bez rezultatu.”

Och, ta Jeżycjada! Ponownie spotykam się z rodziną Borejków, ale tym razem bohaterką główną jest nasza Ida. Podejrzewam, że autorka miała miłą zabawę z tą książką.
Akcja książki następowała w niektórych momentach, opisy były odrobinkę za długie.

Ida od początku ujawnia swój specyficzny charakter.
Bohaterzy byli barwni, od razu polubiłam ich wszystkich. Autorka przedstawiła nam Poznań w taki sposób, że od razu polubiłam to miasto.
Braci Lisieckich pod koniec również obdarzyłam sympatią, jednak z początku irytowali mnie niesamowicie.

''Ida Sierpniowa'' to książka idealna dla nastolatków. Bohaterzy są barwni oraz mili, a Ida bardzo mi się spodobała.
Autorka wprowadziła nas w magiczny świat, który nazywa się ''Jeżycjadą''.
Zachęcam do przeczytania i zapoznania się z Idą Borejko :)

Ocena: 7,5/10


„Seneka uprzytamnia nam bowiem, że życie ludzkie dzieli się na trzy części: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Przyszłości nie jesteśmy pewni i nic o niej nie wiemy; nad teraźniejszością nie panujemy; a więc tylko przeszłość od nas samych zależy. Żyjąc należy więc pamiętać, że w każdym momencie nasza teraźniejszość staje się przeszłością, a przeszłość przecież powinna być naszą ostoją, a nie...”



Weronika Z.

Serwus! Nazywam się Weronika i jestem autorką Paradise with Books. Będzie mi niezmiernie miło Cię tu gościć!

7 komentarzy:

  1. Oceniłam wyżej bo 10 na 10 Ida jest moją ulubieńcom, lubię wracać do tej części :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka razy widziałam tę książkę w bibliotece, ale okładka zawsze mnie odstraszała. Po twojej recenzji zmieniłam zdanie. Jak tylko będę miała okazję, to zapoznam się z tą serią :) Akurat mam ochotę na coś lekkiego i wesołego.
    Pozdrawiam ciepło,
    J.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Jeżycjadę, a ten tom jest jednym z lepszych :) Niedawno skończyłam czytać ,,Dziecko piątku" i już nie mogę się doczekać, aby chwycić dalsze części ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i bardzo miło ją wspominam:D ja stanęłam na 7 części i szybko muszę to nadrobić:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja czytałam "Idę" jakoś ze cztery lata temu, na konkurs i bardzo mi się spodobała :) Jednak, nie wiem dlaczego, ale do tej pory nie sięgnęłam po inne książki o Borejkach...
    Pozdrawiam :)
    izkalysa

    OdpowiedzUsuń
  6. O rany jedna z najfajniejszych serii :D

    OdpowiedzUsuń