Magia Avalonu | Aprilynne Pike





Z magią spotykamy się od dzieciństwa. Bajki, opowieści i filmy, gdzie występowały dobre wróżki, złe czarownice i małe gobliny są nam dobrze znane. Postanowiłam kontynuować moją przygodę z Laurel i sięgnęłam po ''Magię Avalonu'', drugi tom serii Pani Pike.
Zobaczymy, czy ta część jest magiczna i lepsza od poprzedniej.



Laurel Sewell była nastolatką o dziwnych nawykach. Jadła sałatki, piła tylko Sprite'a i miała od dziecka nieskazitelną cerę. Nagle spada na nią prawda, która mówi, że jest wróżką jesienną. Laurel wyjeżdża na wakacje do Akademii Avalońskiej, gdzie musi zdobyć wiedzę na temat specjalizacji w swojej dziedzinie. Laurel musi uważać na niebezpiecznego trolla, Jeremiasza Barnes'a, który utrudniał jej życie.
Dodatkowo, Tamani liczy na coś więcej niż tylko zwykłą znajomość, a Laurel nadal nie wie co ma robić.
Dziewczyna jednak wraca po dwóch miesiącach do domu. Eliksiry nie wychodzą jej tak jak powinny wychodzić. Wkrótce dochodzi do spotkania z wrogami, a Laurel żyje dzięki Klei. Kim ona jest?
Laurel nie wie kogo poprosić o pomoc, bo jej związek z Dawidem komplikuje Tamani.
Dziewczyna nie może zaryzykować, a stawka jest naprawdę wysoka.

Okładka jest dosyć ładna, choć nie idealna. Jest tam Laurel, skrzydła i parę gwiazdek na zielonym tle. Szczerze mówiąc, nie tak wyobrażam sobie Laurel. Ma zupełnie inny kształt nosa i ust, a włosy nie są tak zaczesane. Za dużo tutaj różu. Mogli dać trochę kobaltowych barw. Mimo, że inaczej wyobrażałam sobie Laurel, to okładka jest OK. :)

Książkę czyta się szybko, co jest dużym plusem. Czcionka nie przeszkadza, a autorka napisała ją lekkim piórem.
Aprilynne Pike, to amerykańska pisarka powieści fantasy z elementami romansu. Zadebiutowała powieścią Skrzydła Laurel, która została wydana w 2009 roku jednocześnie w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii oraz stała się bestsellerem New York Timesa (utrzymywała się na liście bestsellerów dla dzieci). Druga część cyklu Laurel również stała się bestsellerem.

Laurel trochę mnie denerwowała i była trochę taką... Ciepłą Kluchą. Tamani wręcz irytował. Straszliwie narzucał się Laurel i koniecznie chciał, żeby wybrała jego, a nie Dawida. Dawid był chociaż troszkę normalniejszy, choć bohaterowie nie byli idealni.

Emocje były w tym tomie nijakie. Liczyłam na większą ilość akcji i niestety... Moje oczekiwania nie zostały w tym tomie spełnione.
Bardzo podobał mi się jednak opis Avalonu, bo bardzo mnie on zaciekawił. Różne stoiska, wróżki czterech pór roku i cała ta Akademia... Opis był bardzo interesujący.

Książka nie była fenomenalna, ale dało się ją przeczytać. Avalon spodobał mi się.
Wadą na którą najbardziej narzekam to brak akcji i emocji w powieści. Czułam się przez to niepewnie gdy czytałam tą powieść.
Książka może i nie jest genialna, ale można ją przeczytać. Jest to lektura na jakiś nudny dzień, jest lekka i czyta się ją szybko.
Nudny wieczór lub dzień - możecie przeczytać ''Magię Avalonu''.

Ocena: 5/10

Weronika Z.

Serwus! Nazywam się Weronika i jestem autorką Paradise with Books. Będzie mi niezmiernie miło Cię tu gościć!

8 komentarzy:

  1. Nie do końca moje gusta, no i widze, że wykonanie nie do końca dobre wiec odpuszcze.

    OdpowiedzUsuń
  2. pamiętam, że kiedyś zaczełam tę serię ale odłożyłam ją na bok bo mnie nudziła ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To chyba też nie dla mnie. Drażniący bohaterowie, ciepłe kluchy, tylko bym się przy tym denerwował. :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo wszystko i tak mam ochotę zapoznać się z tą sagą ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam pierwszą część, jakoś średnio mi się spodobała i po tę już raczej nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nie byłam przekonana do tej serii, a po recenzji widzę, że słusznie. Czuję, że nie przypadłaby mi do gustu, także podziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bohaterowie, emocje i akcja. Trzy rzeczy, które są dla mnie bardzo ważne :) Mimo wszystko książkę oceniłaś wysoko, jak na niespełnione oczekiwania. Do pierwszej części nie byłam przekonana i jej nie czytałam, a i do tej po recenzji mnie nie ciągnie, więc nawet nie żałuję. Za to wiem komu polecę te książki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam ten cykl! Team Tamani. :D

    OdpowiedzUsuń