Pamiętnik Nastolatki | Beata Andrzejczuk





Niektórzy prowadzą pamiętniki. A co się pisze w pamiętnikach? Oczywiście, nasze najskrytsze myśli, obawy, sekrety. Często się go chowa głęboko w szafie, pod łóżkiem czy nawet w pudełkach, aby nikt tego pamiętnika nie znalazł i go nie przeczytał. I tutaj właśnie mamy jeden pamiętnik, który udostępnia Nam Natalia, nastolatka z rozterkami takimi jak nasze.




Czternastoletnia Natalia, to autorka pamiętnika, w którym wszystko opisuje. Od wyrozumiałości taty, po miłosne rozterki, problemy szkolne i kłótnie z mamą, która o wszystko się czepia. Ma również rodzeństwo - siostrę, która kocha pływać i brata, małomównego i skrytego w sobie (tak się przynajmniej wydaje). Natka chodzi do szkoły z Jackiem, w którym się zakochała, oczywiście tak jej się tylko wydaje. Jednak w momencie, gdy ten zwraca wreszcie na nią swoją uwagę, główna bohaterka poznaje Bartosza. Bartek jest bardzo opiekuńczy, delikatny i wrażliwy, jednak ma pewną tajemnicę przed Natalią: chodził z jej przyjaciółką, Olą. Z tej sprawy wyniknie wiele nieprzyjemnych sytuacji, jednak później wszystko się dobrze skończy.
W międzyczasie postać Natalki przeżywa też wiele problemów w domu, z siostrą, bratem, który potajemnie wynosi spore ilości jedzenia z rodzinnej lodówki.
I co się stanie?

Okładki są dwie. Można kupić okładkę bez Natalii lub z nią. Ja mam z tą dziewczyną, więc mi to nie przeszkadza, bo bez niej, okładka wydaje się być pusta. Mamy tu zdjęcie, notatnik, który jak uważam jest tytułowym pamiętnikiem i bransoletkę z ''Okiem Proroka''. Mimo ilości różu, który jest nawalony, można okładkę 'PRZEŁKNĄĆ'. Ale nie jest ona taka jaką sobie wyobrażałam.

Teraz tekst. Powiem Wam szczerze = spodziewałam się czegoś lepszego. Mimo tego, że nasza Natalia pisała językiem luźnym, młodzieżowym, było mi mało i spodziewałam się lepszych zdań. Mówiąc wprost - zdania są byle jakie. 
W sprawie miłości - autorka nawet dobrze to rozegrała. Idziemy do miłości naszego życia, a nagle przed nosem staje nam chłopak, który jest w Nas zakochany! :? Chociaż gdyby było więcej akcji, byłoby ciekawiej.
Niektóre sytuacje są takie jak u młodzieży - kłócimy się, zakochujemy, przyjaźnimy, a czasami wrogo się nastawiamy i do szkoły i do otoczenia. Tak więc książka ukazuje problemy, które mogą się stworzyć.

Podsumowując... Książka jest słaba.
Oczekiwałam czegoś lepszego. Książkę czyta się dosyć szybko, autorka napisała książkę luźnym młodzieńczym językiem. Więc, jeśli chcecie odpocząć od fantastyki, to ta książka nadaje się idealnie, bo jest o normalnym życiu.

Ocena: 4/10

Weronika Z.

Serwus! Nazywam się Weronika i jestem autorką Paradise with Books. Będzie mi niezmiernie miło Cię tu gościć!

2 komentarze:

  1. Nigdy tej książki nie planowałam czytać i nie planuję w dalszym ciągu. Jest dość dużo ciekawszej literatury młodzieżowej

    OdpowiedzUsuń
  2. ja miałam okazję przeczytać i bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń