Syrena | Tricia Rayburn


Morderstwo w Winter Harbor?

Justine i Vanessa Sands planujÄ… niezapomniane wakacje w Winter Harbor i spÄ™dzajÄ… miÅ‚o czas w towarzystwie braci Carmichaelów nad urwiskiem. NagÅ‚a rodzinna kłótnia sprawia, że wczasy zamieniajÄ… siÄ™ w koszmar. CiaÅ‚o Justine zostaje nastÄ™pnego dnia wyrzucone na brzeg, a wszyscy myÅ›lÄ…, że staÅ‚o siÄ™ tak za sprawÄ… skoku z urwiska. Vanessa czuje jednak, że jej siostra zostaÅ‚a zamordowana. Winter Harbor wstrzÄ…sajÄ… również tajemnicze morderstwa mężczyzn, których twarze zastygÅ‚y w przerażajÄ…cych uÅ›miechach. Kto zabija niewinnych ludzi? 

Syrena od samego początku zafascynowała mnie swoją okładką, a opis sugerował wyśmienitą zabawę z Vanessą Sands w Winter Harbor. Pozytywnie nastawiona, sięgnęłam po lekturę i zagłębiłam się w historię tajemniczych zabójstw i magnetycznego morza...

Tricia Rayburn bardzo zrÄ™cznie przeplata wszystkie wÄ…tki powieÅ›ci. Kryminalne zagadki fascynujÄ… czytelnika, a miÅ‚osna historia jest delikatnie narysowana i stanowi tÅ‚o utworu. SyrenÄ™ pochÅ‚onęłam w jeden dzieÅ„ i pragnęłam wiÄ™cej. Napisana niezwykle lekkim jÄ™zykiem powieść, nie pozwoli zapomnieć o sobie nawet na chwilÄ™. 

Vanessa jest nietypową bohaterką - nieśmiała i niezbyt pewna siebie, nie od razu zaskarbia sobie przyjaźń czytelnika. Jej przeciwieństwem jest Justine, która brawurowo idzie przez życie. Niestety, mamy okazję przyjrzeć się jej postaci jedynie przez chwilę. Przeżycia zmieniają jednakże główną bohaterkę i staje się ona odważną dziewczyną, która bez wahania poświęciłaby wszystko dla ważnych jej osób.

Wątek związany z syrenami nie jest często poruszany w tej powieści. Tricia Rayburn trzyma czytelników w niepewności, aż do ostatniej strony. Pomimo moich przypuszczeń, autorka bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie zakończeniem utworu i... nie spodziewałam się tego.

Syrena to ciekawa powieść, która przypadnie do gustu zarówno starszym jak i młodszym czytelnikom. Ja jestem w pełni usatysfakcjonowana lekturą powieści Trici Rayburn i nie mogę się doczekać, aż sięgnę po kolejny tom tej trylogii. Czy skusicie się na przerażającą przygodę i rozwikłacie tajemnicę morderstw wraz z Vanessą?

Ocena: 7/10